Voor een fijn bezoek op onze website gebruiken wij onder meer tracking cookies om de informatie beter aan te laten sluiten bij jouw persoonlijke interesses. Deze technologie mogen wij alleen gebruiken als jij bij ons aangeeft dat je cookies wilt. Je kunt de keuze later altijd weer wijzigen. Meer info vind je in onze cookie policy.
Zoek eerst de ideale vakantie uit. Kies een park, reisperiode en vakantieverblijf. Klik op de pagina van het vakantieverblijf in de prijstabel op Verder en je komt op de boekingspagina. Vul daar het reisgezelschap, eventuele extra’s en je persoonlijke gegevens in. Daarna plaats je je boeking en ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. Daarmee ga je een betalingsverplichting aan en is je boeking meteen definitief. Je ontvangt binnen een uur de bevestiging van je boeking per e-mail.
Is mijn online gemaakte boeking definitief?
Ja, deze is meteen definitief. Als je je boeking plaatst, ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. Daarmee ga je een betalingsverplichting aan. Je ontvangt binnen een uur de bevestiging van je boeking per e-mail.
Vanaf welke leeftijd mag ik boeken?
De minimale leeftijd om te mogen boeken is 21 jaar. Een ouder iemand kan niet garant staan voor een reisgezelschap dat volledig bestaat uit mensen onder de 21 jaar. Elk reisgezelschap moet dus bestaan uit minimaal 1 persoon van 21 jaar of ouder.
Tot wanneer kan ik een vakantieverblijf boeken?
Je kunt een vakantieverblijf altijd boeken, zelfs op de dag van aankomst. Het vakantieverblijf van je voorkeur moet natuurlijk wel nog beschikbaar zijn voor de gewenste periode. Daarom is het verstandig om op tijd te boeken.
Wat zijn de bijkomende kosten bovenop de huurprijs?
De bijkomende kosten verschillen per park en vakantieverblijf. Bij de Prijs uitleg onder de prijs van een vakantieverblijf, staat welke kosten zijn inbegrepen en welke niet. Bijvoorbeeld de eindschoonmaak en het bedlinnen. De reserveringskosten zijn altijd al bij de getoonde prijs inbegrepen. Voor bepaalde voorkeuren en extra’s betaal je een toeslag. Denk hierbij aan een specifiek plaats- of huisnummer of een vaatwasser in je verblijf. Sommige kosten berekenen we per persoon, zoals de gemeentelijke toeristenbelasting en bedlinnen als dit verplicht is. We kunnen deze kosten pas bij de prijs optellen wanneer we weten uit hoeveel personen het reisgezelschap bestaat. De waarborgsom komt ook bovenop de huurprijs maar deze krijg je terug als je het vakantieverblijf volgens de regels achterlaat.
Wat is een voorkeursboeking?
Bij een voorkeursboeking geef je een of meerdere voorkeuren aan. Bijvoorbeeld voor een specifiek plaats- of huisnummer, een bepaalde ligging op het park of voor meerdere vakantieverblijven naast elkaar. Ook speciale wensen aan je vakantieverblijf vallen onder voorkeuren, zoals rook- of huisdiervrij, met een vaatwasser, ligbad of sauna. Voor welke voorkeuren je moet bijbetalen en voor welke niet, verschilt per park. Het bedrag van de toeslag verschijnt automatisch tijdens het boeken. Kies je meerdere betaalde voorkeuren, dan betaal je de toeslag maar één keer. De kosten van het aangeven van een voorkeur zijn € 27,50 voor een voorziening en € 35,- voor een specifiek huisnummer.
Is het mogelijk om een specifiek nummer van een vakantiehuis of kampeerplaats te boeken?
Ja, je kunt tijdens het boeken een voorkeur aangeven. Dit kan voor een specifiek nummer van een vakantiehuis of kampeerplaats of voor een bepaalde voorziening in een vakantiehuis. Je betaalt € 27,50 voor een bepaalde voorziening als voorkeur en € 35,- voor een specifiek huisnummer.
Is het mogelijk om een voorkeur aan te geven voor een rookvrij of huisdiervrij vakantiehuis?
Al onze vakantiehuizen zijn 100% rookvrij. Voor een huisdiervrij vakantiehuis kun je gratis een voorkeur aangeven tijdens het boeken.
Kan ik nadat ik geboekt heb nog extra’s bijboeken?
Ja, je kunt tot een dag voor aankomst extra’s toevoegen aan je boeking in Mijn Roompot. Daar vind je een overzicht van alle bij te boeken extra’s. Ook tijdens je verblijf kun je bij de receptie nog extra’s bijboeken. Maar door dit vooraf te doen, weet je zeker dat ze beschikbaar zijn.
Kan ik hulpmiddelen voor mindervalide personen bijboeken?
Ja, bestel via roompot.nl/care hulpmiddelen die je tijdens je verblijf nodig hebt. Roompot Care is gespecialiseerd in vakanties voor gasten met een speciale zorgbehoefte.
Waarom kan ik geen huisdieren toevoegen tijdens het boeken?
Als je geen huisdieren kunt toevoegen tijdens het boeken kan dit 2 redenen hebben. Of je gekozen vakantieverblijf is niet geschikt voor huisdieren óf er zijn van dit type geen vakantieverblijven meer beschikbaar waar huisdieren zijn toegestaan.
Kan ik meerdere vakantieverblijven tegelijk boeken?
Ja, dat is mogelijk. Als je online boekt, maak dan twee losse boekingen en verwijs in het opmerkingenveld naar de andere boeking. Dan koppelen wij deze boekingen later voor je aan elkaar. Advies of hulp nodig? Onze Gastenservice denkt graag mee en kan meerdere vakantieverblijven tegelijk voor je boeken.
Groepsboekingen
Kom je met een grote groep en wil je meer dan 9 vakantieverblijven boeken of voor meer dan 99 personen? Kijk dan op roompotbusiness.nl en neem even contact met ze op. Zij kijken samen met jou naar de mogelijkheden.
Waar vind ik de inventarislijst van mijn vakantiehuis?
Als er voor jouw park een inventarislijst beschikbaar is, vind je deze op de pagina van jouw park onder Adres & Reisinfo. Adres & Reisinfo van een park vind je via Aanreisinformatie.
Via de website lukt het niet om te boeken met de CampingCard ACSI. Hoe kan ik toch boeken?
Ja, dit kan tot 7 dagen voor de aankomstdatum. Tot 28 dagen voor aankomst, is je optie maximaal 72 uur geldig. Binnen 28 dagen voor aankomst is je optie maximaal 24 uur geldig. Wil je een optie nemen? Neem dan even contact op met onze Gastenservice.
Wat zijn de regels voor hulphonden?
Voor hulphonden gelden andere regels dan voor gewone huisdieren. Zijn alle vakantieverblijven waar huisdieren zijn toegestaan volgeboekt? Dan is je hulphond ook welkom in een huisdiervrij vakantieverblijf. Voor hulphonden betaal je alleen een verplichte eindschoonmaak, de gebruikelijke huisdiertoeslag vervalt.
Neem voor het aanmelden van een hulphond contact op met onze Gastenservice.
Heeft Roompot geschikte vakantieverblijven voor mindervaliden?
Ja, Roompot Care is onderdeel van Roompot en speciaal opgericht voor onze gasten die extra zorg nodig hebben. Op roompot.nl/care vind je informatie en een overzicht van geschikte vakantieverblijven voor mindervaliden. Sommige van deze woningen zijn volledig aangepast en andere beschikken alleen over een aantal hulpmiddelen. Heb je extra zorg- en/of hulpmiddelen nodig tijdens je vakantie? Ook dat regel je via Roompot Care.
Hoe boek ik voor een periode die via de website nog niet boekbaar is?
Voor veel bestemmingen kun je een vroegboekreservering maken. Bijvoorbeeld om alvast een vakantie voor volgend jaar te reserveren. Zoek je ideale verblijf en klik in de datumkiezer door naar de laatste maand waarin beschikbare data staan. In veel gevallen kun je vanaf daar je vroegboekreservering starten. Staat de optie voor vroegboeken er niet? Dan kun je voor die bestemming geen vroegboekreservering maken.
Ik heb geboekt
Ik heb geboekt voor een midweek en een weekend achter elkaar. Kan ik voor beide boekingen hetzelfde verblijf krijgen?
Neem hiervoor even contact op met onze Gastenservice. Zij zoeken voor je uit of het mogelijk is de verschillende boekingen aan 1 vakantieverblijf te koppelen.
Kan ik mijn boeking laten overnemen door iemand anders?
Nee, dat kan niet. Je mag wel andere mensen laten overnachten in je geboekte vakantieverblijf. Met uitzondering van mensen onder de 21 jaar en mensen die voor werk overnachten. Geef altijd de gegevens van de nieuwe gasten door aan onze Gastenservice. Onthoud dat de boeking op jouw naam blijft staan en dat jij dus verantwoordelijk bent.
Het vakantieverblijf dat ik heb geboekt is goedkoper geworden. Geldt deze nieuwe prijs ook voor mij?
Nee, als je boekt betaal je de laagste prijs op dat moment. Bieden we een vakantieverblijf later met meer korting aan, dan geldt de lagere prijs niet voor boekingen die al zijn gemaakt.
Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn boeking?
Je ontvangt binnen 15 minuten na het boeken een bevestiging per e-mail.
Ik heb geen bevestiging van mijn boeking gekregen, wat nu?
Je krijgt een bevestiging van je boeking op het e-mailadres dat je bij het boeken hebt ingevuld. Het kan zijn dat dit adres fout is of dat de bevestiging in je ongewenste e-mail is terechtgekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze Gastenservice.
Per vakantieverblijf gelden verplicht bijkomende kosten. Deze kosten verschillen per vakantieverblijf en zijn terug te vinden in de pop-up die bij elke prijs getoond wordt. Aan de vermelde prijzen kunnen geen rechten worden ontleend.